حـُــســیـــن‌یــــوزبـــاشــی؛H o s s e i n Y o u z b a s h i

منتخبی از آثار هنری و . . . & Some of Artworks

منتخبی از آثار هنری و . . . & Some of Artworks

حـُــســیـــن‌یــــوزبـــاشــی؛H o s s e i n Y o u z b a s h i

کمال بشر در هنرمندی اوست و هنر وقتی هست که دیگران آن را ادراک می کنند و از این رو،ادراک هنر مرتبه ای از کمال است. . .

بایگانی

داوران بخش تصویرسازی جشنواره «هنرجوان» معرفی شدند



سه داور بخش تصویرسازی هفتمین جشنواره «هنرجوان» مشخص شدند که بر این اساس، مرتضی اسدی، حسین یوزباشی و خشایار قاضی زاده آثار حاضر در این بخش را داوری میکنند.

مرتضی اسدی متولد 1336 در تهران و فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس تصویرسازی از دانشگاه تهران، دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد و دکترای تاریخ هنر از دانشگاه سوربن فرانسه است. وی طی سالها فعالیت هنری، موفق به کسب نشان‌ عالی تجسمی از جشنواره بین‌المللی فجر و گواهینامه درجه یک هنری در رشته نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌است. اسدی سابقه تدریس در دانشکده‌های هنر کشور، عضویت در انجمن نقاشان پاریس، عضویت در انجمن نقاشان ایران، دبیر و داور جشنواره‌ها و رویدادهای هنری، همکاری با نشریات هنری، چاپ مقاله و حضور در نمایشگاههای متعدد داخلی و خارجی از جمله نمایشگاه انفرادی گالری شهرک بین‌‌المللی هنرمندان پاریس را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. وی با حضور در رقابتهای هنری ملی و بین‌المللی موفق به دریافت عناوین، جوایز و الواح تقدیر متعددی چون جایزه سوم طراحی تمبر پستی به مناسبت چهل‌ و پنجمین سالگرد اعلان جهانی حقوق بشر در ژاپن شده است.

خشایار قاضی‌زاده متولد 1340 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته‌های نقاشی، ارتباط تصویری و پژوهش هنر از دانشگاههای تهران و تربیت مدرس در مقطع دکترا است. تدریس دروس نظری و عملیِ گروههای گرافیک، نقاشی، تصویرسازی و نگارگری در سطوح و مقاطع مختلف دانشگاههای شاهد، الزهرا (س) و سوره، استادیار دانشکده هنر دانشگاه شاهد تهران، مجری طرحهای تحقیقی با موضوع نگارگری، تصویرسازی بیش از 20 عنوان کتاب داستانی کودک و نوجوان، ارائه سخنرانی و  چاپ مقاله در نشریات هنری بخشی از فعالیتهای خشایار قاضی‌زاده در حوزه‌های علمی، هنری و فرهنگی کشور است. وی با برپایی نمایشگاههای انفرادی، شرکت در نمایشگاههای گروهی داخلی و خارجی و حضور در رقابتهای هنری، موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیر متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری اسلامی شده‌است.

حسین یوزباشی متولد 1364 در تهران، کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و کارشناس ارتباط تصویری است. وی با شرکت در بیش از 40 نمایشگاه، دوسالانه و جشنواره هنری، جوایز و عناوین متعددی را کسب کرده‌است. برپایی نمایشگاههای فردی و گروهی، تصویرگری کتب درسی، مسئولیت دبیرخانه و امور اجرایی نگارخانه چلیپا، دبیر اجرایی اولین نمایشگاه سالانه پوستر عاشورا، مدیریت تهیه و تولید دفاتر تحریر روشنا، مدیریت تولید پروژه پوستر بیداری اسلامی، مدیریت تهیه و تولید بخش کاریکاتور و پوسترکمپین یک ماه برای فلسطین، از جمله سوابق اجرایی او است.

هفتمین جشنواره هنرجوان به همت حــوزه هنــری با همکاری نهــادها و سازمان‌هـای فـــرهنگی و هنــری کشـور در 6 رشته طراحی، پوستر، کارتون، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس برگزار میشود.


لینک خبر

  • حسین یوزباشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی