حـُــســیـــن‌یــــوزبـــاشــی؛H o s s e i n Y o u z b a s h i

منتخبی از آثار هنری و . . . & Some of Artworks

منتخبی از آثار هنری و . . . & Some of Artworks

حـُــســیـــن‌یــــوزبـــاشــی؛H o s s e i n Y o u z b a s h i

کمال بشر در هنرمندی اوست و هنر وقتی هست که دیگران آن را ادراک می کنند و از این رو،ادراک هنر مرتبه ای از کمال است. . .

بایگانی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

هوالمعز::159


جشنواره بین المللی فیلم رشد قدیمی ترین جشنواره سینمایی ایران است که از پیش از انقلاب با هدف نمایش و ارائه آثار متنوع سینمایی با موضوعات علمی ، آموزشی و تربیتی برگزار شده است و از این رو جزو یکی از معتبرترین و مهم ترین فعالیت های بین المللی ایران در حوزه سینما محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد به نشانی سایت جشنواره به آدرس http://www.roshdfestival.ir/مراجعه کنید.
حسین یوزباشی درباره پروسه شکل گیری پوستر این جشنواره به سایت هنر مقاومت گفت:در طراحی پوستر از تجربیات مشترک با دوست هنرمندم محمدصابر شیخ رضایی در زمینه "طراحی با نور" یا "لایت گرافیتی" بهره برده ام. لایت گرافیتی یا لایت پینتینگ به مجموعه تصاویری گفته می شود که با وجود منابع نوری در فضایی تاریک یا کم نور و با مدیریت زمان،سرعت شاتر و اندازه دیافراگم گرفته شده است. به بیان ساده تر در لایت گرافیتی شما با در دست داشتن منبع نوری مثل چراغ قوه بصورت دست آزاد طراحی و ترسیم می کنید.این رسامی ها و طراحی می تواند در لحظه بصورت بیانگرانه یا با برنامه از پیش تعیین شده و با تعیین حدود طرح صورت پذیرد.
نزدیکی قابلیت های بیانی این شیوه به مدیوم سینما و تداعی فضای نورانی پرده سینما در سالن تاریک نمایش ، موجب ترغیب مسئولان برگزار کننده به این پوستر شد و در نهایت هویت بصری جشنواره مبتنی بر پوستر اصلی طراحی شد.
نکته مهم دیگر طراحی نشان نوشته جدید جشنواره بعد از سال ها بی هویتی در این بخش بود.برای درک بهتر بد نیست سری به سایت جشنواره زده و آثار ادوار گذشته را مرور کنید.
هرچند در ابتدا مخالفت ها و ابراز نظرات متفاوت و متعدد، مانع از این تغییر بود اما در نهایت این نشان نوشته به عنوان نشان نوشته رسمی این فعالیت؛ اجرا و مورد استفاده قرار گرفت...





لینک خبر/یاقوت

لینک خبر/سایت هنر مقاومت

درباره جشنواره


تصاویر بیشتر در ادامه مطلب