حـُــســیـــن‌یــــوزبـــاشــی؛H o s s e i n Y o u z b a s h i

منتخبی از آثار هنری و . . . & Some of Artworks

منتخبی از آثار هنری و . . . & Some of Artworks

حـُــســیـــن‌یــــوزبـــاشــی؛H o s s e i n Y o u z b a s h i

کمال بشر در هنرمندی اوست و هنر وقتی هست که دیگران آن را ادراک می کنند و از این رو،ادراک هنر مرتبه ای از کمال است. . .

بایگانی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

هوالمعز 159



اتمام تولید نخستین کتاب کمیک‌ استریپ مستند دفاع مقدس

«خط‌شکن»، داستان مصور زندگی شهید برونسی به بازار کتاب می‌آید

خبرگزاری تسنیم: کتاب کمیک استریپ (داستان مصور) خط شکن که به روایت داستانی از تولد تا شهادت شهید عبدالحسین برونسی می‌پردازد، توسط موسسه سلوک افلاکیان به بازار نشر عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اثر هنری «خط شکن» حاصل بیش از یکسال تلاش گروهی از هنرمندان است که با حمایت موسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان مراحل تولید را پشت سر گذاشته که در آینده نزدیک منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

ناصر سیفی نویسنده و هنرمند پیشکسوت هنر انقلاب، در فرآیند تولید این اثر هنری، مسئولیت تحقیق و نگارش داستان را به عهده داشته. سیفی در عرصه هنرهای تجسمی و ادبیات حضوری فعال داشته و پیش از این، تجربه نگارش آثار کوتاه داستانی و نیز برپایی چندین نمایشگاه انفرادی نقاشی و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

سید حمید شریفی آل‌هاشم هنرمند پیشکسوت انقلاب هم مدیریت هنری این اثر را عهده دار بوده است. شریفی ال هاشم، استاد دانشگاه و از گرافیست‌های پیشکسوت ایران است که در طول بیش از سه دهه فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر، مسئولیت‌های متعددی از جمله مدیریت هنری نشریات و موسسات انتشاراتی از جمله مجموعه مجلات رشد، موسسه کیهان، انتشارات وزارت آموزش و پرورش و نیز مدیریت هنری جشنواره فیلم فجر، مدیریت مرکز گرافیک کانون پرورش فکری، قائم مقام مرکز هنرهای تجسمی و حضور در جشنواره‌ها و بینال‌های ملی و بین‌المللی در کسوت دبیر، عضو هیئت داوران و عضو شورای سیاست گذاری را در کارنامه دارد.

تصویرسازی این کتاب با حضور سه هنرمند جوان کشورمان، انجام شده است. بخش نخست داستان که به دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید برونسی اختصاص دارد، توسط میثم برزا طراحی و اجرا شده است. برزا کارشناس رشته نقاشی و از تصویرگران فعال در حوزه کمیک استریپ است که پیش از این در مجموعه کمیک «خط اول» مشارکت داشته است. برزا برای تصویرسازی داستان عملیات «حمله به اچ-3» جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

بخش دوم داستان که به دوران میانسالی و مبارزات انقلابی شهید برونسی اختصاص یافته، توسط حسین یوزباشی تصویرسازی شده است. یوزباشی کارشناس رشته ارتباط تصویری و از فعالان حوزه طراحی گرافیک و تصویرسازی است که سوابق متعددی در فعالیت‌های هنری یک دهه اخیر داشته و جوایز متعددی را نیز کسب کرده است.

یوزباشی پیش از این در طراحی کمیک استریپ‌های انقلاب، بیداری اسلامی و فرهنگ شهروندی فعالیت داشته است و در این پروژه علاوه بر حضور دربخش تصویرسازی، مدیریت تولید پروژه را نیز عهده دار بوده است.

بخش سوم داستان نیز که به دوران پس از انقلاب تا شهادت شهید برونسی می پردازد، توسط حسن روح الامینی تصویرسازی شده. روح الامینی کارشناس رشته نقاشی و از فعالان حوزه تصویرسازی است که پیش از این فعالیت‌های متعدد و متنوعی در حوزه تصویرسازی با مضامین ارزشی را داشته است. روح الامینی نیز جوایز متعددی در عرصه تجسمی و در شاخه‌های نقاشی و تصویرسازی بدست آورده که از جمله آن‌ها می توان به جایزه تصویرسازی کتاب کودک و نوجوان برای مشارکت در طراحی کتاب کمیک استریپ «خط اول» اشاره کرد.

«خط شکن» به عنوان یک تجربه جدید در حوزه انتشار کتاب‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود که در آن یک داستان واحد توسط یک گروه به تصویر کشیده شده است. همچنین «خط شکن» را می‌توان اولین کتاب کمیک استریپ مبتنی بر داستان‌های واقعی دفاع مقدس نامید.

موسسه سلوک افلاکیان پیش از این کتاب «خط اول» را نیز منتشر کرده بود که علاوه بر تجدید چاپ در چند نوبت، به عنوان کتاب سال دفاع مقدس نیز برگزیده شد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/153239